8 uren van den Oosterschelde

Dit jaar organiseert watersportvereniging Sint-Annaland op 17 september 2022 voor de 32e keer de 8 Uren van de Oosterschelde. Een spannende, sportieve en op strategie gerichte zeilwedstrijd voor jong én oud. De uitdaging: vaar zoveel mogelijk mijlen in acht uur en finish exact om 18:00 uur voor de haven van Sint-Annaland. Na een verloren editie in 2020 en een aangepaste editie in 2021, belooft 2022 weer als van ouds te worden met de wedstrijd, het diner en hét feest.

Deelnemers bepalen zelf hun startplaats uit de vier mogelijkheden: Krabbenkreek, De Val, Zandkreek of Bergse Diepsluis en ze bepalen zelf de route op basis van de door de organisatie opgegeven mogelijke rakken, waarbij ieder rak slechts twee keer gevaren mag worden. Er wordt uiteraard op handicap gevaren.

In Sint-Annaland wordt ieder schip door het aanwezige publiek op de dijk onthaald met aansluitend een gevarieerd diner, het feest en het uitreiken van de bokalen dat dit jaar voor het eerst door Brasserie De Deu-Braek mede mogelijk wordt gemaakt.

Meer informatie en het inschrijfformulier zijn te vinden op www.8uren.nl