Koggecup

Uitnodiging Zeilwedstrijd Koggecup  2019

Datum: 25Augustus  2019

Beste zeilvrienden,

7 September organiseen we weer De Koggecup 2019.

Als zeilcommissie van De Kogge kijken we nog met veel plezier terug op de Keeten A wedstrijd waarin alles mee zat: het weer, de wind in combinatie met het parcours, het hoog taktisch gehalte, het aantal en vooral de goed geluimde deelnemers en de gezellige prijsuitreiking met het zeer geslaagde buffet op het Koggedek!

Gaan we dit nog een keer zoiets beleven?  We doen er in ieder geval weer ons best voor.

De Koggecup valt deze keer opzaterdag 7 September  We zouden het fijn vinden om een zo groot mogelijk deelnemersveld zien.  Omdat deze wedstrijd traditiegetrouw op het Zoommeer wordt gehouden  zien we ook graag zeilboten van alle afmetingen meedoen.  Ook de kleinere en open boten maken een gelijke kans op een beker. Door het SW rating systeem worden de zeileigenschappen van alle boten ge-egaliseerd en komt het dus neer op de zeilvaardigheden en taktiek van de bemanning (en misschien een beetje geluk).

Het is bij de Koggecub vooral belangrijk om de taktiek gereed te hebben. We varen 2 maal een aantal (afhankelijk van de windsterkte) rondjes.

De winnaar wacht weer de eeuwige roem en eer, daar hij zich voor één jaar trotse eigenaar van de wisselbeker „De KoggeCup“ mag noemen (zijn naam en scheepsnaam wordt vermeld op de wisselbeker).

Voor de inschrijving kunt u terecht op de website!  We hebben nog genoeg vrije plaatsen.

Aansluitend aan de prijsuitreiking is er weer de mogelijkheid om deel te nemen aan de georganiseerde BBQ.  U heeft hiervoor al een apparte uitnodiging gekregen van de evenementen commissie.

Opgeven voor deelname aan de wedsrijd Link naar de Website: http://www.wsvdekogge.nl/onze-vereniging/clubactiviteiten/koggecup-aanmeldingsformulier/

Dus geef je gauw op!

De wedstrijd details vernemen we op de Palaver op vrijdag 6 September op het Koggedek vanaf 20:00 uur.

Tot ziens!

De Kogge zeilcomissie.