Keeten A race

22/06/2019

Daar is weer…. de zon, de wind, de vroege zomer? …. de Keeten-A zeilwedstrijd natuurlijk! Het jaarlijks door WSV de Kogge georganiseerde evenement waar een zeilliefhebber niet kan en mag ontbreken!

KeetenAboei                                                    P1010255

Herkent u deze nog? De boei die we mogen gaan ronden!

Keeten-A race

De deelnemers van de 2018 editie zullen zich zeker herinneren hoe mooi de wedstrijd was en het fantastische weer. We hopen daarom dat niet alleen deze mensen weer meedoen maar ook de zeilers die vorig jaar niet hebben meegedaan en we nodigen vooral ook de nieuwe zeilende leden uit om gezellig mee te varen.

Door het rating systeem worden de zeileigenschappen van alle boten geneutraliseerd en hierdoor komt het dus vooral neer op de zeilvaardigheden van de bemanning (en misschien een beetje geluk). Iedereen is van harte welkom om eens mee te doen!! Het is vooral een gezelligheidsevenement, tijdens en ook zeker na de wedstrijd.

Palaver wordt op de vrijdagavond 21 Juni om 20.00 uur op het Koggedek gehouden. Hier wordt uitgelegd hoe en waar we gaan starten, hoe laat en welke boeien gaan worden gerond. U kunt dit jaar er ook voor kiezen om met spinaker te varen. Dit en andere bijzonderheden zoals het hebben van een klapschroef, andere zeilen en andere kiel dan standaar etc. dient u in het aanmeldformulier aan te geven. Zo ja dan, wordt de SW aangepast. Het wordt weer een mooi parcours kunnen we u alvast verklappen. Vorige jaren hadden we veel geluk met het weer en daar gaan we dit jaar ook weer gewoon vanuit.

Na afloop van de wedstrijd en bij de prijsuitreiking gaan we vanzelfsprekend ook weer iets voor jullie organiseren. Dit geldt ook voor alle leden die niet mee hebben gezeild. We maken later nog bekend wat we hebben georganiseerd. De prijsuitreiking vindt rond 20.00 uur plaats in het Koggedek tijdens het buffet.

De deelnamekosten voor de zeilwedstrijd zijn 10 euro per schip. (waarvoor dan ook nog weer consumptiebonnen worden gegeven). Een leuk weekend vol activiteiten dus en we hopen op een zeer grote opkomst.  De winnaar van de Keeten-A beker wacht natuurlijk eeuwige roem.

Deelnemers aan de zeilwedstrijd kunnen zich hier online inschrijven.  Zoals altijd kun je jezelf hier ook als meezeiler opgeven!

22/06/2019

Zeilcommissie WSV De Kogge