Keeten A race —— INSCHRIJVING GEOPEND

10/06/2023

Keeten-A 2023.

Beste zeilers van de Kogge.

We gaan weer een Keeten A varen in 2023. De datum is bepaald op 10 Juni.  We hopen dat er ook veel zeilschepen gaan meedoen variërend van ervaren naar minder ervaren zeilers

Hoe gaan we het doen?

1. Palaver
  2. De wedstrijd en het parcours
  3. De prijsuitreiking

De palaver zal worden gehouden op vrijdag vanaf 20.30 uur op het Koggedek maar het is niet verplicht om hieraan deel te nemen. Mensen die liever niet komen of eerder buiten de sluis willen gaan liggen kunnen zich digitaal op de website opgeven en krijgen dan op de vrijdag digitaal de route en informatie doorgestuurd. Wel belangrijk om goed alle informatie over uw schip door te geven en tevens of je met spinaker/gennaker gaat varen of niet! De mensen die wel graag een uitleg wensen onder genot van een biertje zijn welkom en hier zal ook de route en informatie worden uitgereikt en toegelicht. Kosten zijn 10 euro per schip. Te voldoen op de palaver of op de prijsuitreiking.

We kunnen dit jaar geen gunstige stroming varen maar daar zullen we het parcours op aanpassen. De route is nog clubgeheim tot op een dag voor de wedstrijd.  Het regelement moet worden nageleefd en we houden elkaar een beetje in de gaten of de deelnemers de route correct afleggen en de tonnen aan de juiste kant ronden. Tuurlijk hopen we weer op mooi weer en een lekker windje.  We zullen starten in twee groepen waarbij de eerste groep (SW 95 en hoger) een half uur eerder starten om 09.30 uur dan de 2e groep met lagere SW die starten om 10.00 uur. Door het rating systeem worden de zeileigenschappen van alle boten „geneutraliseerd“ en hierdoor komt het dus vooral neer op de zeilvaardigheden van de bemanning (en misschien een beetje geluk). Iedereen is welkom om eens mee te doen!!  Gezelligheid staat bovenaan tijdens en ook zeker na de wedstrijd.

Opgeven voor deelname Keeten-A :

Voor de mensen die buiten de sluis willen overnachten (dit ivm aantal boten die door de sluis moeten zaterdagmorgen) kunnen zich bij Ruud opgeven zodat we toestemming hiervoor aanvragen.

De prijsuitreiking vind plaats op het Koggedek en Henriette en Paul gaan kijken wat er op en rond het Koggedek mogelijk is tav een maaltijd voor de zeilers.  Hoe dit eruit gaat zien en hoe je jezelf kunt opgeven zal nog apart worden gecommuniceerd door het Koggedek.

10/06/2023

Oosterschelde