Uitslag Keeten A race 2017

Afgelopen zaterdag 10 juni vond de jaarlijkse Keeten A race plaats. Het parcours was dit jaar tot verrassing van veel deelnemers anders dan anders. Deze keer was het echt een race in direct naar de Keeten A boei en daarna moesten we op de terugtocht diverse boeien worden gerond. Aan de reacties te horen vonden alle deelnemers het parcours een succes, zeker omdat we nu bijna allemaal bij het keren van het tij bijna of net de Keeten A boei hadden gerond.

Wat hebben we een geweldig mooie zeildag gehad en wat was het ’s avonds weer gezellig in het Koggedek. Dank aan het Koggedek-team voor het geweldige buffet! We hebben met zijn allen van deze dag volop genoten!

Op de eerste plaats is geëindigd Hans van de Wart met Astralis, op de tweede plaats Frank Truyts met Mamouchke en op de derde plaats Bart Demaré met Deja Vu.

Hier vindt u de volledige uitslag: Uitslag Keeten A 2017

Als u goed kijkt ziet u dat de einduitslag vanaf plaats vier afwijkt van de bekeruitreiking. Een en ander was in de computer berekening niet helemaal goed gegaan en is achteraf gecorrigeerd, maar dat is nu eenmaal het gevolg van life optreden. Alle ingediende bezwaren zijn gecontroleerd en indien gegrond door de eindcommissie meegenomen in de einduitslag.

Nog eens excuses voor Martijn Boelhouwers met de Triton. Hij kreeg bij de Palaver de verkeerde route uitgereikt. Volgend jaar mag de Triton gratis meedoen!

Verder gaan we voor volgend jaar tijdens de Palaver het wedstrijdparcours op een scherm projecteren en uitleggen. Vervolgens gaan we de startprocedure en enkele wedstrijdregels op papier zetten. We doen dit om de zaken duidelijk te hebben en achteraf discussies te voorkomen (alhoewel die er natuurlijk wel bij horen!).

Om het spannend te maken willen we over een aantal zaken nog eens nadenken. Bijvoorbeeld om het gebruik van spi, genaker of andere speciale zeilen in de volgende Keeten A niet meer toestaan, of ook geen genua’s meer die bijv. groter zijn dan 130%. In principe varen we dan met standaard zeilen want daar is immers de SW-rating op gebaseerd. Wat zijn de consequenties als er een boei wordt gemist: het eerlijkste is eigenlijk terugkeren en alsnog de boei nemen of anders… diskwalificatie of bijvoorbeeld vijf plaatsen terug in de einduitslag.

Het zou fijn zijn als u hierover meedenkt. Heeft u een voorstel hierover of andere ideeën, laat het de zeilcommissie dan weten via de mail: zeilcommissie@wsvdekogge.nl

Bedankt allemaal en tot de volgende Keeten A

De zeilcommissie